Klub Żeglarski ŻAGIEL Sokółka: Spływ kajakowy

18.06.2015

Spływ kajakowy

Jak co roku w czerwcu zorganizowaliśmy 4 dniowy spływ kajakowy. Wsparci finansowo przez Gminę Sokółka realizowaliśmy kolejny etap zadania publicznego p.t. "Bądź na fali, żegluj z nami, razem nudę pokonamy". Tym razem w 10 kajakach płynęło nas 16 osób. W dniach 04 – 07.06.2015 r. płynęliśmy rzeką Narwią od miejscowości Doktorce do wsi Rzędziany, pokonując trasę długości ok. 70 km. Na tym odcinku – Narew płynie wieloma korytami, tworząc swoisty labirynt łączących się ze sobą i meandrujących połączeń. Niejednokrotnie musieliśmy dokonywać trudnych wyborów, jaką popłynąć odnogą, by dotrzeć do celu. Nocowaliśmy na zorganizowanych polach biwakowych (kolejno: Suraż, Topilec, Kurowo) posiadających wiaty, miejsca na ogniska, wieże widokowe. Pogoda przez cały spływ była wspaniała, więc rozgrzani wiosłowaniem zatrzymywaliśmy się na ochładzające kąpiele. Wieczorami (a były jeszcze chłodne), przy ciepłych ogniskach - śpiewaliśmy szanty, opowiadaliśmy ciekawe historie i piekliśmy kiełbaski. Komarów było tym razem wyjątkowo niewiele. Opaleni (a niektórzy nawet bardziej), zmęczeni, ale naładowani pozytywną energią - wracaliśmy do naszych codziennych zajęć, usatysfakcjonowani osiągnięciem zamierzonych celów.