Klub Żeglarski ŻAGIEL Sokółka: XXI Rejs Szantowy

4.09.2017

XXI Rejs Szantowy

Dnia 19-20 sierpnia odbyliśmy XX Rejs Szantowy. Tradycji stało się zadość, Jeziora: Necko, Białe i Studzieniczne opłynęliśmy wzdłuż i wszerz. Zbiórka w Augustowie, podział załóg i w drogę. W rejs wyruszyliśmy flotą klubową, to jest: 4 Omegi i zawsze dzielny Bez Czterech, jak i gościnnie żeglarze z jachtów: "AgiBu", "O'LE", "KIN-OLA" + Omega z wypożyczalni  ( 50 żeglarzy i jeden piesek). W sobotę cieszyła nas piękna, letnia pogoda i przyjemny wiatr wiejący z siłą 2-3 w skali Beauforta. Wymarzona pogoda do turystycznego żeglowania. ( niestety późnym popołudniem dogoniły nas burze i aura się skiepściła). Po pokonaniu Jeziora Necko przystąpiliśmy do przeprawy przez rzekę Klonowicę. Postój na piknik i tradycyjną "kąpiułke" zrobiliśmy na Ostrym Rogu na Jeziorze Białym. Zostaliśmy przepędzeni przez niemiłego Pana – nie zmienia to faktu, że za rok też tam zapłyniemy. Można powiedzieć że uciekaliśmy aż się kurzyło, ale to z powodu burzy, która była coraz bliżej.  Przeczekaliśmy przy śluzie. Następnie w dwóch turach z szantą na ustach wznieśliśmy się na piękne wody Jeziora Studzieniczne. Po przejściu jednej czarnej chmury, pojawiła się kolejna więc musieliśmy pędzić czym prędzej do stanicy wodnej Swoboda, gdzie mieliśmy rozbić obozowisko.  Wspólnymi siłami rozbiliśmy obóz i przygotowaliśmy ognisko. Przy dźwiękach gitary śpiewaliśmy szanty do białego rana. Nocą i przez cały kolejny dzień towarzyszył nam deszcz. Z powodu braku wiatru byliśmy zmuszeni płynąć na holu. Krótka przerwa na obiadek na "Patelni" i ciepłe napoje regeneracyjne i dalej w rejs...
Mimo deszczu, który nam dokuczał był to wspaniały, na pewno nie zapomniany rejs!