Klub Żeglarski ŻAGIEL Sokółka: XXII Rejs Szantowy

31.08.2018

XXII Rejs Szantowy

Dnia 18-19 sierpnia odbyliśmy XXII Rejs Szantowy. Tradycji stało się zadość, Jeziora: Necko, Białe i Studzieniczne opłynęliśmy wzdłuż i wszerz. Chodź w tym roku ze względu na słaby wiatr było to raczej wzdłuż. Dwa dni pięknej słonecznej i co najważniejsze bezdeszczowej pogody. Zbiórka w Augustowie, podział załóg i w drogę. W rejs wyruszyliśmy flotą klubową, to jest: 3 Omegi i zawsze dzielny Bez Czterech,"AgiBu" + Omega z wypożyczalni , jak i gościnnie żeglarze z jachtów: , "O'LE", Landryna z szalonym kapitanem  ( 40 żeglarzy). W sobotę cieszyła nas piękna, letnia pogoda i przyjemny wiatr wiejący z siłą w porywach 1 w skali Beauforta. Po pokonaniu Jeziora Necko przystąpiliśmy do przeprawy przez rzekę Klonowicę. Postój na piknik i tradycyjną "kąpiułke" zrobiliśmy na Ostrym Rogu na Jeziorze Białym. Zostaliśmy przepędzeni przez Pana ( podobnie jak w roku ubiegłym ) – nie zmienia to faktu, że za rok też tam zapłyniemy. Przyszedł czas na śluzowanie. Z szantą na ustach wznieśliśmy się na piękne wody Jeziora Studzieniczne.  Wspólnymi siłami rozbiliśmy obóz i przygotowaliśmy ognisko. Przy dźwiękach gitary śpiewaliśmy szanty do białego rana.
Wspólne śniadanko, budzenie załogantów i w drogę powrotną. Krótka przerwa na obiadek na "Patelni" i ciepłe napoje regeneracyjne i dalej w rejs. Trzeba było szukać i wyczekiwać wiatr. Załogi, które nie leniły się płynąć na żaglach późnym po południem spłynęły do portu.
Kolejny wspaniały rejs szantowy już za nami!