Klub Żeglarski ŻAGIEL Sokółka: Rejs

23.08.2013

Rejs

W miniony weekend 17-18.08.13 nasz klub wybrał się jak co roku w rejs szantowy. W wyprawie na naszych czterech łódkach udział wzięło ok 20 osób- żeglarzy, rodzin i przyjaciół. Wypłynęliśmy na Necko ok godz. 12.00. Mieliśmy ogromne szczęście, bo pogoda nam dopisała. Było bardzo słonecznie i wiał przyjemny wiaterek. Przepływając z j. Necko na j. Białe musieliśmy zwinąć żagle i położyć maszty. Aby zregenerować siły zrobiliśmy mały przystanek na posiłek, a niektórzy z nas dla ochłody zanurzyli się w wodzie. Następnie ruszyliśmy na śluzę. Przy przeprawie oczywiście pośpiewaliśmy szanty. Kilku gapiów z mostu robiło nam zdjęcia. Mamy nadzieję, że pośpiewali razem z nami :) Już na j. Studzienicznym przy pięknym brzegu przycumowaliśmy nasze łajby i rozłożyliśmy namioty. Reszta załogi dojechała na miejsce naszego obozowiska samochodami. Na miejscu mogliśmy się posilić przepysznym gulaszem w wykonaniu naszych wspaniałych koleżanek. Było ostro! Wieczorem zaś rozpaliliśmy wielkie ognisko i przy dźwiękach gitary zaczęło się śpiewanie do białego rana! Jeden z żeglarzy świętował swoje 50 urodziny. W ramach "prezentu" urządziliśmy mu kąpiel w wodzie. Następnie każdy z nas mógł uczestniczyć w konkursie na nazwę dla nowej klubowej łódki. Powołano specjalną komisję w składzie: Irena, Marek, Rysiek, która po ciężkiej i dłuuuuugiej debacie wyłoniła zwycięzcę. Wygrał kolega Bruno! Nowa łódka dostała nazwę: BIAŁA PERŁA i od razu ją ochrzczono. Oby służyła nam jak najdłużej! Następnego dnia w niedzielę, po obfitym śniadaniu opuściliśmy nasze obozowisko i wypłynęliśmy w rejs powrotny. Wszyscy zadowoleni wróciliśmy cało i zdrowo do domów. Podsumowując: przebyta trasa- ponad 40 km, spalonych kalorii- wiele, wrażenia- bezcenne!