Klub Żeglarski ŻAGIEL Sokółka: Projekt "Lato pod żaglami"

14.08.2015

Projekt "Lato pod żaglami"

Nasz Klub dzięki Fundacji "Sokólski Fundusz Lokalny" poprowadził projekt "Lato pod żaglami" Działaj Lokalnie. W ramach realizacji zorganizowaliśmy wycieczkę do Augustowa dla podopiecznych ze świetlic środowiskowych z terenu miasta Sokółka. Postanowiliśmy wyjść z inicjatywą przeprowadzenia jednodniowych zajęć dla dzieci, aby przybliżyć im naszą pasję, jaką jest żeglarstwo. Docelowo chcieliśmy wskazać im jeden ze sposobów na wypełnienie wolnego czasu i odkrywanie w sobie nowych pasji i zainteresowań.
Oj tego dnia było bardzo gorąco i to dosłownie! W poniedziałkowy poranek przywitaliśmy naszych gości w bazie augustowskiej. Wszystkich oprowadziliśmy po domku żeglarskim, zarazem opowiadając o jego historii i zwyczajach żeglarzy Klubu. Następnie udaliśmy się na spacer do portu i przywitaliśmy jezioro Necko. Popływaliśmy na jachtach "okrągłych", które są bardzo atrakcyjne ze względu na swoją niepowtarzalność. Kilka rejsów również odbyło się na naszej łódce kabinowej "Bez Czterech". W międzyczasie oczywiście zażywaliśmy kąpieli wodnych i korzystaliśmy z przepięknej pogody. Po licznych atrakcjach na wodzie udaliśmy się z powrotem do naszej bazy żeglarskiej, gdzie przygotowaliśmy naszym gościom poczęstunek. Były oczywiście między innymi zimne napoje i pyszne kiełbaski z grilla. Na zakończenie pstryknęliśmy grupowe zdjęcie i pożegnaliśmy "wesoły autobus". Na dzieci czekała jeszcze jedna miła niespodzianka w centrum miasta, a mianowicie lody :)
Mamy cichą nadzieję, że poprzez wspólne spędzenie czasu i zapoznanie dzieci z podstawami żeglarstwa rozbudziliśmy w nich nową pasję. Kto wie, może za jakiś czas spotkamy się znowu na wodzie?