Klub Żeglarski ŻAGIEL Sokółka: Rejs Szantowy

28.08.2015

Rejs Szantowy

"Jejku, jejku mówię Wam, jaki rejs za sobą mam..."! W miniony weekend odbyliśmy Klubowy XIX Rejs Szantowy. Tradycyjnie przemierzyliśmy Jeziora Augustowskie wzdłuż i wszerz. W sobotni poranek licznie zebraliśmy się w naszej bazie żeglarskiej w Augustowie. Załogi zostały wyznaczone. W rejs wyruszyliśmy flotą klubową, to jest: 4 Omegi i zawsze dzielny Bez Czterech. Na Augustowskie jeziora wyruszyło 23 żeglarzy. Cieszyła nas piękna, letnia pogoda i przyjemny wiatr wiejący od 1 do 3 w skali Beauforta. Wymarzona pogoda do turystycznego żeglowania. Po pokonaniu Jeziora Necko przystąpiliśmy do przeprawy przez rzekę Klonowicę. Żagle i maszty w dół, do pagaji...! Żagle staw i dalej, dalej... Postój na piknik i tradycyjną "kąpiułke" zrobiliśmy na Ostrym Rogu. Następnie po pokonaniu Jeziora Białego czekało nas śluzowanie. Z szantą na ustach przeprawiliśmy się na piękne wody Jeziora Studzieniczne. Wiatr przyjemnie wiejący nam w żagle zawiódł nas do miejsca obozowego. Wspólnymi siłami rozbiliśmy obóz i przygotowaliśmy ognisko. Przy dźwiękach gitary śpiewaliśmy szanty do białego rana. Pieśni żeglarskie rządziły tej nocy. Niedzielny poranek przywitał nas piękną, słoneczną pogodą, Niestety trzeba było ruszać w drogę powrotną. Szkoda opuszczać tak piękne miejsce.Złożenie obozu, taklowanie jachtów i ruszamy dalej, dalej do portu w Augustowie, gnani przez wiatr.