Klub Żeglarski ŻAGIEL Sokółka: Rejs po Morzu Bałtyckim

4.07.2016

Rejs po Morzu Bałtyckim

W dniach 29.05. – 05.06.2016 roku członkowie naszego Klubu, Wojtek Dziurdź i Katarzyna Czarniecka, wzięli udział w rejsie po Morzu Bałtyckim. Rejs zorganizował i zapiął na ostatni guzik, nasz wieloletni przyjaciel, Marek Sosnowski, który idealnie skompletował członków załogi. W rejsie poza Kaśką, Wojtkiem i Markiem wzięli udział: Danusia, Grzesiek, Andrzej, Jacek, Radek i Rajmund. Wszyscy to wspaniali ludzie. Nie doszło między nami do żadnych konfliktów, wszyscy spisywali się, jak na wilków morskich przystało, wzorowo. Nikt nie migał się od wachty. Jak stwierdził nasz Wódz Marek „nic złego się nie dzieje, jeśli jest dobra załoga”. Z wszelkimi przeciwnościami radziliśmy sobie bez problemów, zdobyliśmy nowe doświadczenia i zawiązaliśmy nowe przyjaźnie. Żeglowaliśmy na jachcie Bavaria Cruiser 45 s/y Baltica Yachts V, długości 13,6 m, powierzchnia żagli 107 m2. Przepłynęliśmy 163 godziny, w tym na żaglach 56 godzin, na silniku 12, mieliśmy 95 godzin postoju (część załogi to zapaleni kibice piłki ręcznej), przebyliśmy 399 mil morskich. Wyruszyliśmy z portu w Kołobrzegu. Zwiedziliśmy część polskich portów: Świnoujście, Dziwnów, Darłowo i Ustkę. Mamy już plany na przyszły rok, aby tą samą genialną załogą zaliczyć kolejne porty.