Klub Żeglarski ŻAGIEL Sokółka: Rejs Szkoleniowy Jezioro Selment Wielki

15.07.2017

Rejs Szkoleniowy Jezioro Selment Wielki

Dnia 8-9 lipca na Jez. Selment Wielki odbyliśmy Klubowy Rejs Szkoleniowy. Dzięki uprzejmości serdecznego przyjaciela klubu Henryka Jacewicza mieliśmy możliwość rozbicia obozu i desantu naszych dwóch Omeg: Białej i Czarnej Perły. Celem naszego weekendowego rejsu było podniesienie umiejętności żeglarskich oraz zwiedzenie jeziora na którym wcześniej nie mieliśmy okazji żeglować.

Sobota: Przejazd z Augustowa nie obył się bez przygód. Dzielna załoga Białej Perły po drodze zgubiła tablice rejestracyjne ze światłami. Zuchy. Następnie po ciepłym przywitaniu gospodarza przystąpiliśmy do taklowania jachtów. Podział załóg i łajby na wodę. Przemierzyliśmy akwen wzdłuż i w szerz. Opłynęliśmy wysepki i zwiedziliśmy odnogi. Nawet wyżej wymienionej ekipie „zuchów” udało się zgubić. Niestety późnym popołudniem zaczął padać deszcz co przyśpieszyło nasz powrót do portu. Pod rozwieszeniu osprzętu i żagli przygotowaliśmy kolację i ognisko. Na gitarze pięknie przygrywał Wiesław. Z szantą na ustach spędziliśmy ten wieczór.

Niedziela: Po pobudce ruszyliśmy ostro do pracy. Wspólnie złożyliśmy obozowisko i przygotowaliśmy śniadanie. Następnym punktem rejsu były: Regaty Turystyczne ( prawdopodobnie pierwsze zawody żeglarskie, które odbyły się na tym akwenie). Podział załóg i na wodę. Wystartowały 3 Omegi. Sędzią głównym był Andrzej. Zaplanował nam jeden długi bieg. Po starcie załogi musiały opłynąć „Wyspę Obsraną” lewą burtą, a drugą wyspę prawą, następnie spłynąć na metę, która była na miejscu startu. Wiatr wiał od 2-4 w skali Beauforta. Załoga Białej Perły po ominięciu drugiej wyspy zapewniła sobie bardzo dużą przewagę. Zacięta walka do ostatnich metrów między drugą, a trzecią załogą. Wyniki regat przedstawiają się następująco:

Biała Perła: Antoni Brzeziński, Wojciech Dziurdź, Karolina Żemojtuk, Marek Obrembalski – zajęli 1 miejsce.
Czarna Perła: Adam Dziurdź, Agata Dziurdź, Gabriela Dziurdź, Daniel Wadejko, Paweł Bronowicz – zajęli 2 miejsce.
Firomako: Wiesław Bartosiewicz, Henryk Jacewicz, Krzysztof Radulski Senior, Krzysztof Radulski Junior – zajęli 3 miejsce.

Po uroczystym wręczeniu nagród i dyplomów zaśpiewaliśmy szantę oraz zwycięzca regat wraz z młodymi żeglarkami opuścili banderę.
Serdecznie dziękujemy dla białostocki kolegów żeglarzy  Henryka oraz Wiesia za ciepłe i miłe przyjęcie na Jeziorze Selment Wielki!

Na ten piękny akwen wrócimy już 22 lipca. Weźmiemy udział w Regatach Żeglarskich o Błękitną Wstęgę Jeziora Selment Wielki.